martes, 17 de marzo de 2009

Primer dia de practiques!

Bo, i avui ha arribat el gran dia, el primer dia a una escola comunal de Reggio Emilia!!!!! Es diu Martiri di Sesso (sexo, si xd).
Quina escola, mamma mia!!!!! Mireu, esta situada en una fraccio (que no es ni poble, ni ciutat, ni barri, no se ben be que es…) de Reggio Emilia. Una zona super tranquil.la i rodejada de herba. L’escola la van crear fa 60 anys pero aquest setembre han estrenat el nou edifici. Esta dissenyat per arquitectes, mestre, pedagogs i tots els professionals que passen per l’escola, que han treballat conjuntament per adequar l’espai a la seva funcio i a la comoditat dels infants, pares i mestres que passaran el dia a l’escola. Es tota blanca i les parets son vidreres, excepte alguna paret que dona al sud, per evitar que el sol molesti ( l’edifici esta situat segons la llum solar). A l’entrada trobem el Salone o Piazza (li diuen aixi perque es el lloc de trobada de tota la gent que frequenta l’esscola, un lloc d’intercanvi, de comunicacio). En el salone hi ha situats uns armaris (per deixar les jaquetes i motxil.les), l’espai de les disfresses, una piramide plena de miralls a l’interior i moltes taules disposades en petits grups que servexen tambe com a menjador (fliparieu com es para una taula aqui! Com un restaurant, nens! Dos plats, mantelillo, cada taula te una ampolla d’aigua de vidre…). Des del salone es pot entrar al taller, on es treballa en petits grups amb l’atelierista (tallerista), a la cuina (que esta super super neta i els cuiners son super cuidadosos, us juro que sembla un hotel!), i a les aules de la seccio de 3, 4 i 5 anys (estan dividits en grups d’edat). Les aules de les seccions de 4 i 5 anys es comuniquen des de l’interior. A cada aula hi ha una gran escala que et porta a un espai (es treballa per espais en aquestes escoles) i entre aquests espais hi ha una habitacio plena de matalassos amb els llençols i mantes de cada infant (cadascu te el seu) on fan la migdiada d’1 a 3 de la tarda. Com dic, l’aula esta plena d’espais (espai natural, del metall, dels missatges, de la pintura, de les contruccions, de la taula de llum…) i cada mati, despres de l’assemblea, cada infant decideix on vol anar a treballar.
Bo, ara us he fet una idea general de com es l’escola pero mes endavant explicare en que consisteix cada una d’aquestes coses, ok? Perque tot te una rao i una especial importancia ja que esta pensat col.lectivament per a treballar coses diverses i enfocat per a l’aprenentatge (tant dels infants com dels adults que els acompanyen).
Una ultima cosa es dir que les escoles comunals de Reggio Emilia son conegudes com a laboratoris ( no en el mal sentit de la paraula). Son concebudes com a laboratoris perque es treballa amb els infants indagant que es el que aprenen, com aprenen, i aixo nomes es pot saber utilitzant la pedagogia de l’escolta, observant, documentant, es a dir, fotografiant, gravant i apuntant tot allo que diuen, i despres analitzar-ho.

La uni ha estat molt interessant avui. A metodologia del lavoro di gruppo hem fet el joc de trair deu objectes en cas de catastrofe. Els deu objectes imprescindibles que agafaries si tinguessis temps d’anar a casa i agafar-los. Primer es fa individulament i despres en parelles, grups de 4, 8 … Ja l’he fet 3 cops… pero avui ha estat interessant tambe perque hem posat emfasi en la manera en com cada grup ha decidit quins objectes agafar, en les estrategies de convenciment, en si ens fixavem en la qualitat o en la quantitat, … molt curios!

Que suenyo, por diossssssssssssss!!!!!!!!!

1 comentario:

  1. q interessant aqest "joc"!!!

    el nostre encara no l'has endevinat! =P

    LLuna!

    ResponderEliminar